Tuesday, October 9, 2012

Hari Yang Ceria

Hari ini hari Selasa. Macam biasa, makmal di ceruk hutan yang mempunyai talian telefon yang sangat --tersangat-sangat -- lemah.

Pagi hari terbangun dan membaca tweet-tweet yang si dia bagi. Ah, indahnya. Tersenyum sendiri. Rasa nak telefon dia. Tapi, mesti dia sedang nyenyak, mesti dia perlu rehat. Maklumlah, dia sedang tidak sihat.

Kemudiannya, sarapan, dan minum kopi yang semerbak harum sungguh memberi tujahan hebat untuk menghadapi hari yang bakal memenatkan dalam makmal di ceruk hutan.

Tapi, sepenat mana makmal hari ini, se-emo mana aku semalam, hari ini aku tetap ceria. Mungkin tweet yang si dia bagi adalah asbab keceriaan dan sinar mentari hari ini.

Belek-belek telefon pula talian tiada, ada pun lemah sangat. Maka, teruslah membuat pemotongan plasmid, sambil telefon tergeletak di atas meja kerja. Semoga ada talian.

Kemudiannya, ada juga mesej masuk dari si dia. Dah bangun agaknya. Gembira juga dapat mesej dia, dari tadi nak mesej tapi tangan penuh dengan membuat pemotongan plasmid. Kelas dia sampai jam 2. Sekejap lagi. Bolehlah nak gembira sikit bertelefon nanti. Yeahhh.

Ah, 2.15 petang kembali ke makmal.

Hari yang memenatkan, tapi tetap kekal ceria. Terus tenang dan kekal ceria!


No comments:

Post a Comment