Saturday, October 6, 2012

Bawa Bertenang dan Terus Profesional

Hari ini (dan semalam) aku nampak ustaz aku melatah di laman sosial akibat seorang pelajar junior sekolah aku.

Namun, malas untuk aku ulas situasi tersebut, atau berkenaan apa ustaz aku sedang riuhkan. Biar cerita itu terkubur di situ.

Tapi, apa yang aku buat di sini adalah teguran berhemah, mengenai laman sosial.

Mak aku selalu cakap, pandai-pandai bawa diri di internet ni, semua orang boleh baca tulisan kita, dan sebagainya. Oleh itu, Twitter aku yang banyak "carut-marut" tu pun aku buat dengan nada gurauan, dan semakin berkurang persifatan sedemikian.

Tulisan kita menggambarkan diri kita. Apatah lagi seorang ustaz yang sepatutnya bersifat profesional, bukan? Sebab itu aku sangat anti dengan penulisan bersifat kanak-kanak oleh mahasiswa.

Maka, jangan cepat melatah. bawa bertenang dan terus profesional.

No comments:

Post a Comment