Sunday, November 25, 2012

Menuju United Kingdom

Aku dahulu pilih universiti di sekitar kawasan Selangor/KL atas beberapa sebab:

1) Mudah untuk ikut bengkel penulisan dan cari ruang menerbitkan karya.
2) Mudah untuk ikut bengkel perniagaan dan cari ruang perniagaan.

Kini, aku sudah makin menggapai kedua-dua peluang di atas. Aku sudah ada di hadapan kedua-duanya, cuma tinggal aku bertindak untuk tawan 100%.

Maka, dengan ini aku sudah berhajat untuk sambung pelajaran di United Kingdom. Mungkin terus dapatkan PhD. Entah mungkin tunggu setahun selesai graduasi, atau bagaimana, itu aku rancang kemudian.

Sekarang, aku cuma tahu yang aku sudah berhajat dan bertekad.

Aku ingin terbitkan buku di pasaran antarabangsa. Juga memulakan perniagaan di pasaran antarabangsa. Mencari peluang dan membuka minda.

Namun, sebelum tiba saat itu, aku perlu kuasai dahulu pasaran tempatan, dan dunia sastera tempatan.

Semoga.

No comments:

Post a Comment