Tuesday, May 8, 2012

Sedikit demi sedikit, 4.00

Perubahan itu datang sedikit demi sedikit, supaya mudah istiqamah. Perlu juga datang dengan niat suci. Namun, biarlah niat sesuci mana jika cara sudah salah, tidak guna juga.

Semoga menjadi peringatan untuk diri ini. Tidak, aku menulis bukan kerana aku orang baik. Tetapi tulisan-tulisan aku sebenarnya menjadi inspirasi sebagai 'insan yang ingin aku jadi' -- diri aku yang lebih baik.

Rasanya aku kurang mengimbangi aspek hidup yang perlu aku perbaiki. Sekarang ini aku menambahbaik di bahagian lain, dan kurang menyentuh pasal di bidang lain.

Perlu tentukan prioriti, dan imbangi semuanya kembali. Aku ada sebulan lagi sebelu, peperiksaan akhir, dan aku memang inginkan 4.00 itu, dan aku akan dapatkannya, isnya-Allah!

Ameen.

No comments:

Post a Comment