Monday, May 5, 2014

Jawpan-Nya Kepadaku

Beberapa hari ini aku rasa tidak senang, aku rasa gelisah, aku rasa seperti dihempap batu.

Tapi hari ini aku menyelak laman YouTube seperti biasa dan hati tergerak untuk menonton video Nouman Ali Khan, seorang yang sangat 'well-versed' dalam hal-hal tafsir bagi aku. Dari dahulu aku suka akan video-video beliau.

Kemudiannya, video ini menyentuh benar beban yang aku rasa, menjawab sebenar-benar jawapan yang aku tanyakan kepada-Nya bila beban yang aku rasa ini menindih.

Mungkin para ateis tidak mampu memahami perasaan 'goosebump' dan renjatan elektrik yang mengalir dalam badan apabila Dia memberi jawapan. Seperti Richard Dawkins kritik dalam bukunya The God Delusion.

Ini video yang bagi aku, merupakan penawar sakit: http://m.youtube.com/watch?v=tbxxAVSdySY

No comments:

Post a Comment